PR, MEDIA & KOMMUNIKASJON
Jeg er alltid klar for nye utfordringer, spennende oppdrag, kurs og idémyldring - både i små og store virksomheter. Jeg simpelthen elsker å jobbe med PR & kommunikasjon - enten det er for frivillige organisasjoner, kulturliv eller næringsliv.
|
Media BrandingPositiv omtale i media er verdifullt! Redaksjonell plass i mediene gir mer troverdighet enn betalt markedsføring. Men hvordan får du plass i lokalavisa eller de nasjonale mediene? Og hvordan håndterer du vanskelige saker når journalisten ringer?
Jeg har skapt, håndtert og solgt inn hundrevis av medieoppslag i TV2, NRK TV og radio, Dagbladet, Klassekampen, Dagsavisen, Nationen, Agderposten, Avisa Hordaland, Budstikka, Adresseavisa, Drammens Tidende, Romerikes Blad og flere titalls lokalaviser. La meg dele kunnskapen med deg - så ser vi på mulighetene sammen! |
Lobbyvirksomhet & myndighetskontaktDet mest virkningsfulle er at du gjør lobbyarbeidet selv. Det er ekte, nært og troverdig, sammenlignet med å bruke svindyre, profesjonelle lobbyister. En sak vinnes som oftest gjennom hjertet. Det er du som er eksperten på din sak!
Det jeg kan gjøre, er å gi deg noen råd, klekke ut en strategi, skaffe oversikt og bygge saken. Hvordan gå fram? Hvilke argumenter bør du bruke? Hvordan få oppmerksomhet? Hvilke verktøy har vi? Hvilke knapper kan du trykke på? Og hvordan får du gjennomslag? Lobbyvirksomhet er ikke "skittent spill", men en viktig del av demokratiet. Og selv om ikke alle får gjennomslag, er politikere og myndigheter takknemlige for innspill og engasjement. |
Omdømme & merkevarebyggingDet er ingen snarvei til et godt omdømme, men det er en utrolig spennende øvelse å bygge renommé, rykte, anseelse, profil og image. Virksomhetens omdømme er summen av omverdenenes oppfatning av den. Et godt omdømme er et "sluttprodukt" av en rekke faktorer.
Et godt omdømme gjør det lettere å holde på dyktige ansatte og rekruttere nye flinke hoder. Det påvirker også verdiskapningen og engasjementet internt. Du vil sannsynligvis også gjøre det bra i markedet. Sjansen for at politikere og myndigheter lytter og viser velvillighet er også større. Journalister lar seg dessuten påvirke i sin dekning og omtale av virksomheten din. Det er drøssevis av såkalte "omdømmedrivere". La oss jobbe sammen om en skikkelig bra plan! |
Sosiale medier & videomarkedsføringVi scroller 300 meter på mobilen hver dag! Det tilsvarer lengden av 1,5 fotballbane - og 10 mil på ett år. På bare 0,25 sekunder ser vi om et innlegg er relevant eller ikke. Med andre ord; skal du få oppmerksomhet når poster innhold på sosiale medier gjelder det å være god, smart og kreativ.
Godt innhold, smart tekst, bra bilder og engasjerende filmsnutter, perfekt timing, engasjement og respons er noen ingredienser for å lykkes. Jeg kan hjelpe deg med en SoMe-plan, produsere innhold, utvikle ideer, administrere SoMe-plattformene til virksomheten din og bidra til økt synlighet og flere følgere. |
NettsideNettsiden er virksomhetens ansikt utad og en fantastisk mulighet til å formidle hva virksomheten din står for. Sørg for at nettsiden fremstår som moderne og oversiktlig med et tidsriktig design.
Ha et klart mål med nettsiden. Tenk både brukeropplevelse, visuelt og godt innhold. I tillegg er det viktig at nettsiden er tilpasset mobil og nettbrett, og ikke minst at den er søkbar i Google! Jeg utvikler nettsider for små og mellomstore bedrifter, organisasjoner og foreninger tilpasset virksomhetens kommunikasjonsstrategi uten at det koster skjorta. |
Kommunikasjonsrådgivning & verdiskapende PR-arbeidPR og kommunikasjon er en vesentlig del av verdiskapning og suksess. Kommunikasjonsarbeid kan faktisk stimulere til ny aktivitet, ny energi, nye ideer, nye produkter, flere medlemmer, økt oppslutning, nye kunder, innovasjon og gode relasjoner internt og eksternt.
Selv har jeg brukt PR og kommunikasjon som en viktig en bærebjelke i en rekke gründerprosjekter, lobbyarbeid, media, kulturutvikling, netthandel, organisasjonsutvikling og ledelse både i ideell og privat sektor. Jeg kan bistå, rådgi og inspirere både bedrifter, foreninger og organisasjoner i PR og kommunikasjonsarbeidet. La oss skape og begeistre sammen! |
Kronikker, debattinnlegg, taler & årsrapporterKan du kunsten å overbevise? Evner organisasjonen din å sette viktige saker på dagsorden? Og hvor mange leste egentlig siste årsmelding? Får du fram det du egentlig mener? Trenger organisasjonen en kulturendring eller "oppussing" av verdier og målformulering?
«Vi legger ikke om politikken, vi legger om retorikken», sier en fremtredende politiker. Ord kan forandre, skape, engasjere, bygge, samle, splitte og forsvare. Innpakning har mye å si! Jeg har utallige kronikker, debattinnlegg, taler, årsrapporter, artikler, reportasjer og utredninger på samvittigheten. Jeg deler gjerne erfaringer eller skriver for deg. |
Kurs & begeistringHvordan kan du endre en hel organisasjon ved hjelp av PR & kommunikasjon? Hvordan kan du få en eksplosjon av nye medlemmer? Hvorfor skriver ikke lokalavisa om det du vil fortelle om? Hvordan bygge et godt omdømme? Hvordan utvikle en helhetlig PR-strategi? Hvordan får du politisk gjennomslag for saken din? Og hvorfor får du bare 10 likes på Facebook-innlegget ditt?
I 20 år har jeg ledet arbeid med PR, kommunikasjon og politisk påvirkningsarbeid både lokalt, regionalt, nasjonalt og i Norden innen ideell og privat sektor. Samtidig har jeg brukt utdanning og erfaring innen entreprenørskap, innovasjon, prosjektarbeid, gründerskap, ledelse og pedagogikk. Til og med teaterutdanningen kommer godt med. For alt handler om storytelling, dramaturgi, formidlingskunst, engasjement og samspill med publikum. Jeg skreddersyr kurs og seminarer for virksomheten din og er gjerne predikant noen timer! |
SKAL VI LEKE SAMMEN?Trenger du noen triks og sprelske ideer for økt synlighet og gjennomslag?
I 20 år har jeg ledet arbeid med PR, kommunikasjon og politisk påvirkningsarbeid både lokalt, regionalt, nasjonalt og i Norden innen ideell og privat sektor. Jeg har flyttet på opptil 100 millioner i statsbudsjettet, bidratt til politiske gjennomslag på Stortinget, i regjering, departementer og i bystyrer, drevet suksessfullt omdømmearbeid, presserelatert PR, ledet kampanjer og prosjekter, jobbet med innholdsmarkedsføring (content marketing) i sosiale medier, designet og drevet websider, utgitt magasiner og redaksjonelt stoff, jobbet med årsrapporter, skrevet kronikker, dyrket historiefortelling, drevet formidling, arrangert debatter, avholdt PR-kurs, utviklet kommunikasjonsplaner og strategier og stimulert til verdiskapning i en rekke virksomheter. Når la din virksomhet en kreativ plan for PR & kommunikasjonsarbeidet sist? Og har du tenkt over hvor mange nyheter du sitter på? Og hvordan kan du få politisk gjennomslag for viktige saker? Beste hilsen fra Frode Aleksander Rismyhr Telefon: 916 92 412 E-post: frode.rismyhr@me.com |
OM FRODE ALEKSANDER RISMYHR