REGISSØR & PRODUSENTTilhørighet, relasjonsbygging og fellesskap gir terningkast 6
Som regissør, teaterprodusent og prosjektleder har jeg hatt ansvaret for å lede mer enn 50 revyer og musikaler med både profesjonelle og amatører på hele Østlandet. Jeg har hatt gleden av å jobbe med over 5000 barn, unge og voksne på scenen. De største produksjonene har hatt så mange som 180 aktører på scenen, et produksjonsapparat på 200 medarbeidere, orkester på 20 musikere og et budsjett på flere millioner kroner. Jeg har levert den norske oversettelsen til Broadway-suksessen og Norgespremieren på "Shrek The Musical". Undertegnede har også jobbet flere år som pedagog - både for studenter i drama og teaterfag ved Universitetet i Sørøst-Norge, valgfag sal og scene i ungdomsskolen, samt film og allmennfag i grunnskolen. Jeg har utdanning i blant annet teaterarbeid og dramaturgi & teaterkommunikasjon fra Høgskolen i Vestfold (Universitetet i Sørøst-Norge), samt Kulturelt entreprenørskap ved Norges Musikkhøgskole. Nøl ikke med å ta kontakt dersom du har en idé eller ønske om samarbeid. Ta gjerne en titt på LinkedIn og se hva jeg har drevet med.
Telefon: 916 92 412 E-post: frode.rismyhr@me.com |
Frode har stor arbeidskapasitet og begeistrer både på scenen, bak scenen, som produsent, tekstforfatter, oversetter og ikke minst som ungdomsarbeider. Frode leverer til terningkast seks og har en egen evne til å få frem det beste i dem han jobber med, begeistre og engasjere barn og unge og gi dem troen på seg selv (...) Stjernene i øynene hos de unge gjennom øvelser og fremføringer, og tårene når det hele er over, vitner om at ungene har fått med seg verdifull bagasje!
- Gudrun Westrum, produsent og markedsansvarlig
MINE VERDIER
Se den enkelte
Verdier som tilhørighet, relasjonsbygging, inkludering, fellesskap og lek er noe jeg setter høyt i mine produksjoner og arbeid med mennesker. Å se den enkelte og nulltoleranse mot mobbing er viktig for meg.
Jeg har et øye for helheten og bidrar både kunstnerisk og organisatorisk. Det gir resultater og kvalitet - både menneskelig og kunstnerisk. Omdømmebygging, rekruttering, PR og internkultur er noe jeg brenner for.
Verdier som tilhørighet, relasjonsbygging, inkludering, fellesskap og lek er noe jeg setter høyt i mine produksjoner og arbeid med mennesker. Å se den enkelte og nulltoleranse mot mobbing er viktig for meg.
Jeg har et øye for helheten og bidrar både kunstnerisk og organisatorisk. Det gir resultater og kvalitet - både menneskelig og kunstnerisk. Omdømmebygging, rekruttering, PR og internkultur er noe jeg brenner for.
HER HAR JEG JOBBET
Takk for tilliten
Jeg har 20 års fartstid som regissør for blant annet Drammen Barne- og Ungdomsteater, Sandefjord Teaterforening, Kodal Ungdomslags Amatørteater, Ungdommens Teaterskole i Sandefjord, DROPP-revyen, BRUS-teateret, Ungdommens teaterskole i Drammen og Sandefjord russerevy. Det er fantastisk å få bidra til å fylle Drammens teater med 10.000 mennesker, kjøre fulle hus på Union Scene i Drammen eller levere storproduksjoner i Hjertnes kulturhus i Sandefjord med symfoniorkester og full pakke. Like spennende er det å produsere skolerevyer som skaper minner for livet, mestring, relasjoner og et fantastisk samhold i skolehverdagen.
Jeg har 20 års fartstid som regissør for blant annet Drammen Barne- og Ungdomsteater, Sandefjord Teaterforening, Kodal Ungdomslags Amatørteater, Ungdommens Teaterskole i Sandefjord, DROPP-revyen, BRUS-teateret, Ungdommens teaterskole i Drammen og Sandefjord russerevy. Det er fantastisk å få bidra til å fylle Drammens teater med 10.000 mennesker, kjøre fulle hus på Union Scene i Drammen eller levere storproduksjoner i Hjertnes kulturhus i Sandefjord med symfoniorkester og full pakke. Like spennende er det å produsere skolerevyer som skaper minner for livet, mestring, relasjoner og et fantastisk samhold i skolehverdagen.
CREATIVE TEAMS
Gode samarbeidspartnere å skape og begeistre sammen med
Jeg er heldig som har fått samarbeide med drøssevis av dyktige folk som blant andre Hans Einar Apelland (musikk), Olaf Hansen Haugan (musikk), Chris Johnson (musikk), Mona Skatteboe (sang), Trine Lise Aadne (koreografi), Anders Gleditsch (musikk), Lars Støvland (musikk), Kristine Grimsrud (koreografi), Bjørn Olaf Olsen (musikk), Werner Kristiansen (musikk), Kristina Olsen Gidefeldt (sang), Kelly Dickson (sang), Anders Busch (lys), Halstein Larsen (lyd), Anders Verde (lyd), Dagfinn Apelland (lyd), Albert Greger (repetitør), Tone Helgeland (kostymedesign), Anita Håøy Andersen (sminke og spesialeffekter), Vestfold Symfoniorkester, Elias Lunde Huseby (inspisient), staben i Drammens teater m.fl.
Jeg er heldig som har fått samarbeide med drøssevis av dyktige folk som blant andre Hans Einar Apelland (musikk), Olaf Hansen Haugan (musikk), Chris Johnson (musikk), Mona Skatteboe (sang), Trine Lise Aadne (koreografi), Anders Gleditsch (musikk), Lars Støvland (musikk), Kristine Grimsrud (koreografi), Bjørn Olaf Olsen (musikk), Werner Kristiansen (musikk), Kristina Olsen Gidefeldt (sang), Kelly Dickson (sang), Anders Busch (lys), Halstein Larsen (lyd), Anders Verde (lyd), Dagfinn Apelland (lyd), Albert Greger (repetitør), Tone Helgeland (kostymedesign), Anita Håøy Andersen (sminke og spesialeffekter), Vestfold Symfoniorkester, Elias Lunde Huseby (inspisient), staben i Drammens teater m.fl.
"Rå maktdemonstrasjon. «Oliver» dundrer på med en energi og en spilleglede som vokser og vokser og som til slutt nesten tar pusten fra en stakkar på åttende rad." (Sandefjords Blad)